Gemeente

Gemeente Kapelle

Milieustraten

Milieustraat Kapelle

0113-745757

Adres


Dijkwelseweg 1a
4421 PN, Kapelle (route)

Nabijgelegen milieustraat

Milieustraat Goes
Milieustraat Reimerswaal

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag:
10.00-12.00 uur.

Zaterdag:
09.00-15.00 uur

Aangepaste openingstijden:
Gesloten op Nieuwjaarsdag, 1e Paasdag, 2e Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, 1e Pinksterdag, 2e Pinksterdag, 1e Kerstdag, 2e Kerstdag.

Veel gestelde vragen

  1. Heeft u medisch afval?

    Wellicht komt u in aanmerking voor korting op de afvalstoffenheffing. Klik op onderstaande link voor meer informatie.


    https://www.kapelle.nl/home/korting-afvalstoffenheffing-bij-medisch-afval_44645/

  2. Hoe weet ik hoe vaak ik restafval heb aangeboden?

    De afvalstoffenheffing 2022 bestaat uit een vast deel en een variabel deel. Het vaste deel wordt
    in het voorjaar 2022 door Sabewa in rekening gebracht. De afrekening van het aantal keren
    dat je de container hebt aangeboden, het zogenaamde variabele deel, brengt de gemeente in
    2023 in rekening. Voor het aantal lediging van de restafval container kun je contact opnemen
    met de klantenservice van de ZRD.

  3. Hoe weten wij hoe vaak je restafval aanbiedt?

    In 2015 heeft ieder huishouden een nieuwe, grijze restafvalcontainer met chip en sticker
    ontvangen. De huisvuilauto van de ZRD kan deze uitlezen. Elke keer als de restafvalcontainer
    wordt aangeboden, wordt dit geregistreerd. Als de chip en/of sticker om de één of
    andere reden ontbreekt of onleesbaar is geworden, wordt de grijze container niet geledigd.
    Vanaf 2018 zijn de verzamelcontainers voorzien van een paslezer, zodat ook dit restafvalaanbod
    geregistreerd wordt.

  4. Wat moet ik doen wanneer mijn container kapot is?

    Wanneer je container kapot is dient je de volgende stappen te volgen:

    1. Je dient bij onze klantenservice een melding te maken van de kapotte container. Zorg ervoor dat je het containernummer bij de hand heeft terwijl je belt. Het containernummer staat bovenop het deksel
    2. De klantenservice beoordeelt of een reparatie mogelijk is of dat de container in zijn geheel vervangen moet worden
    3. Er wordt een afspraak gemaakt wanneer de container gerepareerd/omgewisseld wordt



  5. Wat moet ik doen wanneer mijn container vermist is?

    Wanneer je container vermist is dien je de volgende stappen te volgen:

    1. Je doet een melding op www.verlorenofgevonden.nl
    2. Je ontvangt een bevestiging en stuurt deze door naar info@zrd.nl
    3. Onze klantenservice bekijkt het rapport en zij maken een afspraak met om een nieuwe container af te leveren
  6. Hoeveel PMD zakken kan ik per keer bestellen?

    U kunt per keer maximaal één pakket met 12 PMD zakken bestellen.