Gemeente

Gemeente Kapelle

Milieustraten

Milieustraat Kapelle

0113-745757

Adres


Dijkwelseweg 1a
4421 PN, Kapelle (route)

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag:
10.00-12.00 uur

Zaterdag:
09.00-15.00 uur

Aangepaste openingstijden:
Gesloten op Nieuwjaarsdag, 1e Paasdag, 2e Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, 1e Pinksterdag, 2e Pinksterdag, 1e Kerstdag, 2e Kerstdag.

Veel gestelde vragen

  1. Waarom is ‘Afval scheiden loont’ ingevoerd?

    ‘Afval scheiden loont’ is een systeem waarbij iemand die zijn afval goed scheidt en weinig
    afval via zijn container aanbiedt, minder betaalt dan iemand die dat niet doet. Als er minder
    afval verbrand hoeft te worden, levert dat een besparing op, ook voor u. Daarnaast
    is minder afval beter voor het milieu. De afvalstoffen die niet verbrand worden, kunnen
    worden hergebruikt.

  2. Hoe weten wij hoe vaak u restafval aanbiedt?

    In 2015 heeft ieder huishouden een nieuwe, grijze restafvalcontainer met chip en sticker
    ontvangen. De huisvuilauto van de ZRD kan deze uitlezen. Elke keer als de restafvalcontainer
    wordt aangeboden, wordt dit geregistreerd. Als de chip en/of sticker om de één of
    andere reden ontbreekt of onleesbaar is geworden, wordt de grijze container niet geledigd.
    Vanaf 2018 zijn de verzamelcontainers voorzien van een paslezer, zodat ook dit restafvalaanbod
    geregistreerd wordt.

  3. Hoe weet u hoe vaak u restafval aanbiedt?

    De afvalstoffenheffing 2019 bestaat uit een vast deel en een variabel deel. Het vaste deel wordt
    in het voorjaar 2019 door Sabewa bij u in rekening gebracht. De afrekening van het aantal keren
    dat u de container hebt aangeboden, het zogenaamde variabele deel, brengt de gemeente in
    2020 in rekening. Voor het aantal lediging van de restafval container kunt u contact opnemen
    met de klantenservice van de ZRD.

  4. Heeft u medisch afval?

    Wellicht komt u in aanmerking voor korting op uw afvalstoffenheffing. Klik op onderstaande link voor meer informatie.


    https://www.kapelle.nl/home/korting-afvalstoffenheffing-bij-medisch-afval_44645/

  5. Wat moet ik doen wanneer mijn container kapot is?

    Wanneer uw container kapot is dient u de volgende stappen te volgen:

    1. U dient bij onze klantenservice een melding te maken van uw kapotte container. Zorg ervoor dat u het containernummer bij de hand heeft terwijl u belt. Het containernummer staat bovenop het deksel
    2. De klantenservice beoordeelt of een reparatie mogelijk is of dat uw container in zijn geheel vervangen moet worden
    3. Er wordt een afspraak gemaakt wanneer uw container gerepareerd/omgewisseld wordt



  6. Wat moet ik doen wanneer mijn container vermist is?

    Wanneer uw container vermist is dient u de volgende stappen te volgen:

    1. U doet aangifte bij de gemeente
    2. U ontvangt van de gemeente een rapport. Dit rapport dient u door te sturen naar onze klantenservice (info AT zrd DOT nl)
    3. Onze klantenservice wacht het rapport af. Wanneer dit binnen is maken zij een afspraak met u om een nieuwe container af te leveren
  7. Hoeveel PD zakken kan ik per keer bestellen?

    U kunt per keer maximaal één pakket met 12 PD zakken bestellen.