Informatie

Veelgestelde vragen

  1. Wat moet ik doen wanneer mijn container kapot is?

    Wanneer uw container kapot is dient u de volgende stappen te volgen:

    1. U dient bij onze klantenservice een melding te maken van uw kapotte container. Zorg ervoor dat u het containernummer bij de hand heeft terwijl u belt. Het containernummer staat bovenop het deksel
    2. De klantenservice beoordeelt of een reparatie mogelijk is of dat uw container in zijn geheel vervangen moet worden
    3. Er wordt een afspraak gemaakt wanneer uw container gerepareerd/omgewisseld wordt



  2. Wat moet ik doen wanneer mijn container vermist is?

    Wanneer uw container vermist is dient u de volgende stappen te volgen:


    Gemeente Hulst

    1. U doet aangifte bij de politie (telefoon: 0900-8844 / website: www.politie.nl
    2. U ontvangt van de politie een rapport. Dit rapport dient u door te sturen naar onze klantenservice (info AT zrd DOT nl)
    3. Onze klantenservice wacht het rapport af. Wanneer dit binnen is maken zij een afspraak met u om een nieuwe container af te leveren
    Gemeente Kapelle, Noord-Beveland, Reimerswaal en Sluis
    1. U doet een melding op www.verlorenofgevonden.nl
    2. U ontvangt een bevestiging
    3. Onze klantenservice bekijkt het rapport en zij maken een afspraak met u om een nieuwe container af te leveren
    Gemeente Tholen
    1. Meld een vermiste container als verloren voorwerp bij de gemeente via www.tholen.nl
    2. U ontvangt van de melding een bevestiging per mail. Deze melding wordt door de gemeente ook direct doorgestuurd naar de ZRD
    3. De ZRD maakt een afspraak met u om een nieuwe container af te leveren
    Gemeente Veere
    1. Informeer bij de gemeente Veere naar de werkwijze



  3. Hoeveel KFF zakken kan ik per keer bestellen?

    U kunt per keer maximaal één pakket met 12 KFF+ zakken bestellen.

  4. Hoe lever ik asbest aan bij de milieustraat?

    Er zijn een aantal stappen die u dient te volgen om uw asbest af te kunnen voeren naar de milieustraat:

    1. Haal bij uw gemeente een bewijs van melding. Bij sommige gemeenten is het mogelijk dit digitaal te doen
    2. U kunt het benodigd verpakkingsmateriaal tegen betaling aanschaffen op de milieustraat. Zorg ervoor dat u van te voren op de hoogte bent van de afmetingen en het aantal platen
    3. Het asbest verpakken middels het verpakkingsmateriaal. Het asbest dient dubbel doorzichtig verpakt te zijn. U dient de pakketten zelf te lossen op de milieustraat
    4. Het verpakte asbest kunt u afvoeren naar de milieustraat. U dient zich daarvoor te  melden bij de beheerder

    Op de milieustraat Kapelle is er geen mogelijkheid om asbest af te voeren. U kunt hiervoor naar de milieustraten in Goes of Reimerswaal.

  5. Wat mag ik aanbieden bij verschillende afroeproutes?

    Voor de mogelijkheden van het aanbieden van afval in de verschillende routes (Grofvuil-, Takken-, Wit- en bruingoed-, KCA route) kunt u contact opnemen met onze klantenservice (0900-44 33 333)

  6. Hoeveel afval mag ik bij een grofvuilroute aanbieden?

    U mag per grofvuilroute maximaal 2m³ aanbieden.

  7. Wanneer worden de afroeproutes gereden?

    De verschillende routes . (Grofvuil-, Takken-, Wit- en bruingoed-, KCA route) worden gereden op vooraf ingeplande data. Voor deze data kunt u bellen met onze klantenservice (0900-44 33 333)

  8. Hoe laat moet de afvalcontainer buiten staan?

    De afvalcontainer dient uiterlijk om 07:30 buiten te staan. In het buitengebied is dit uiterlijk 07:00.